28 mars 2008

Som på räls







Lillasyster hålls fortfarande isolerad för omvärlden och vi börjar få lagom tråkigt här hemma.

Som tur är har vi en skatt i garderoben, nämligen massor av järnvägsdelar. Vi har en blandning av nytt, gammalt från mina morbröder och lite loppisfyndad räls och det är kul att kunna göra riktigt långa banor. Så i går flyttade vi undan bordet i vardagsrummet och en ny värld tog form.

Och under tiden som tjejerna lekte passade jag på att sy lite, lillasyster fick nya byxor och matchande mössa sydda av Ulricehamnsfyndad trikå.

6 kommentarer:

infing sa...

Vilka underbara bilder!

Min lille plutt är bara 5 veckor men jag längtar redan tills vi kan leka med brio, jag har lite delar kvar från min barndom och tänkte kompletera med nytt, precis som du. Heja BRIO!

Ha en fortsatt trevlig helg!
/Carina

Anonym sa...

Så fint sytt! Och tågbanor är kul, trots att dagens är lite fuskiga med ljud & rörelse. Men det är liiiite kul att det låter... Fint golv ni har!

Anonym sa...

Åhhhh..nu blev jag riktigt nostalgisk,hade precis en sån där briojärnväg till mina ungar när de var små.
Härligt med "riktiga" leksaker istället för all plast.

Jo sa...

Brio är hur coolt som helst! Sist jag och min sambo var i leksaksaffären fick jag slita och dra i honom för att ha skulle släppa Briotågen.. :) Jag anar hur det kommer att bli om vi får barn, lego och Brio för hela slanten!

memilla sa...

Er fina badrumstext...jag må vara helt dum men jag fattar inte hur ni gjorde. Kan du förklara lite bättre?! Tror jag kommer att härma er :) det är jättefint och personligt!
Härlig blogg du har också...jag återkommer!

Anonym sa...

Fina bilder och härligt med träjärnväg! En riktig klassiker.
Krya på er!