25 juni 2008

Semesterfynd

Nu har jag semester, jag börjar med en och en halv vecka, jobbar två nätter och är sen ledig i fem veckor! Det ska bli så skönt, den här första perioden har vi inga planer för men jag antar att det blir lite koloniliv och kanske någon utflykt. Sen i slutet av juli åker vi till Dalarna och sedan vidare till några vänners bröllop i Nordmaling.


Semestern började i alla fall med några riktiga fynd, tjejerna och jag tog spårvagnen till närmsta Myrorna och kom hem med två påsar fulla. I vanliga fall tycker jag inte att de har så mycket fint men idag hade vi tur.



Det första jag hittade var en påse med 238 virkade mormorsrutor, så nu har jag något att göra på kvällarna i kolonin. Rutorna har lite olika storlekar men jag tror nog att det ska gå att få ihop dem till en liten filt.


Sen hittade jag tre förpackningar med engångs slit-och-släng-bordsdukar från finska Finnweb.


Midjeförkläde med mönster som inte gick att motstå.


Blå rosor.



Ytterligare ett förkläde.



Blommiga påslakan, kanske blir de så småningom något annat men först ska vi ta in lite sommar i sovrummet.


Tre förkläden blev det till slut, det här var ganska slitet men jag betalade bara 10 kronor och några bitar kan jag nog klippa ut.


Sista fyndet var ett par träskor från Båstad till storasyster.

Inga kommentarer: