20 juli 2008

Sommarfest





Vi har haft vår första ordentliga fest i kolonin. Vi dukade på dansbanan, fixade tipspromenad kombinerad med bolltävlingar, lagade riktigt mycket mat och blandade bål så att det stod härliga till. Tyvärr tog vi nästan inga bilder men ni kan väl känna stämningen ändå.

Den fina lilla tavlan fick vi från kolonifröna och M med det lilla huset hade fixat den. Vi fick en massa andra fina saker också, en riktigt bra grill, presentkort som ska bli till ett plommonträd, finfina grejer med Lotta Kühlhorns äpplen och muggarna med sillmönstret som Marianne Nilsson ritade för Almedahls på 50-talet.

Det känns så kul att få presenter som träffar så rätt, Lottas äppelmönster har jag sneglat på innan men inte köpt. Därför blev jag så glad när jag öppnade paketet! Muggarna däremot visst jag inte att jag ville ha men nu älskar jag dem och måste nog skaffa fler. Ibland är vi kanske fler än två som vill dricka varmt i kolonin.

Inga kommentarer: